20 kwietnia 2015

Muffiny ziołowe



Składniki na 12 sztuk:

  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 150 g kiełbasy szynkowej (ja dałam 200 g szynki)
  • 1-2 ogórki marynowane
  • masło do natłuszczenia formy
  • 250 g mąki
  • 150 g posiekanych różnych ziół (ja dałam natkę pietruszki i szczypiorek)
  • suszone zioła włoskie (m.in. bazylia, oregano itd)
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 0,5 łyżeczki pieprzu
  • szczypta kurkumy
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • 60 ml oleju roślinnego
  • 275 g maślanki/kefiru/jogurtu 
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka chrzanu
  • 1 łyżka musztardy
Przygotowanie
Cebulę i czosnek obrać i pokroić w drobną kostkę. kiełbasę i ogórek pokroić na kawałki. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 stopni. Formy na muffiny wysmarować masłem. Mąkę zmieszać z ziołami, czosnkiem, cebulą, przyprawami, sodą i proszkiem do pieczenia. Jajko rozmącić, wymieszać z olejem, maślanką, sokiem z cytryny, chrzanem i musztardą. Ostrożnie domieszać mączną mieszankę. Na koniec do ciasta dodać kiełbasę i ogórki. Napełnić foremki ciastem. Piec 30 minut na środkowym poziomie piekarnika. Upieczone muffiny jeszcze przez 3 minuty zostawi w formie.

Przepis pochodzi z książki "Muffiny. Małe, ale za to przepyszne" Wyd. VEMAG

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz