23 października 2012

Urodzinowe Brownie z dulce de leche (kremem kajmakowym)

Wczoraj na urodziny Flo (wolontariuszki z Francji ), upiekłam w ramach prezentu Brownie z dulce de leche, na który przepis znalazłam na blogu  Kuchnia pełna smaków.



Składniki:
  • 120g masła + masło do wysmarowania formy
  • 170 g dobrej jakości gorzkiej czekolady połamanej na kawałki (dałam z kawałkami orzechów)
  • 1/4 szklanki niesłodzonego ciemnego kakao
  • 3 duże/4 małe jajka w temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka cukru
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii (dałam cukier waniliowy)
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka prażonych orzechów włoskich (dałam mniej)
  • 1 szklanka dulce de leche/ kremu krówkowego/ kajmaku
Wykonanie 
Rozgrzej piekarnik do 180°C. Wysmaruj masłem kwadratową blachę o boku 20cm i wyłóż papierem do pieczenia (z braku papieru oprószyłam mąką :).
W średniej wielkości rondlu rozpuścić masło. Dodaj czekoladę i mieszaj bez przerwy na małym ogniu, aż się rozpuści. Zdejmij z ognia, dodaj kakao i wymieszaj na gładką masę. Dodaj jajka jedno po drugim, a następnie wmieszaj cukier, wanilię i mąkę. Następnie dodaj orzechy.
 Wlej połowę ciasta do formy. Nałóż porcje kajmaku wielkości śliwek na ciasto w równej odległości od siebie, zużywając połowę masy, a następnie delikatnie przeciągnij po niej nożem. Rozsmaruj na wierzchu resztę ciasta z czekoladą, po czym nałóż łyżką pozostały kajmak i rozsmaruj go ostrożnie jak poprzednio.
Według przepisu powinno się piec 45 minut, ale ja piekłam 15 minut, (tutaj w Gruzji mają ekspresowe piekarniki ;). Powinno się piec do momentu, aż ciasto pośrodku lekko się zetnie.
Wyjmij z piekarnika i pozostaw do całkowitego ostygnięcia i zajadaj ze smakiem.
Smacznego!
A poniżej kilka zdjęć z urodzinowej supry :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz