1 lutego 2015

Zupa krem z pieczonych warzyw



Składniki:
  • 3 małe marchewki
  • 2 pietruszki
  • kawałek selera
  • 6 ziemniaków (3 ziemniaki wykorzystałam do zrobienia chipsów do zupy)
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cebulka
  • 1/2 pora
  • sos sojowy
  • sól, pieprz
  • papryka ostra 
  • przyprawa Ras el Hanout (przyprawa popularna w Afryce Północnej, szczególnie w Maroku)
Marchewkę, pietruszkę, seler i 3 ziemniaki obieram i kroję na małe kawałki/paski. Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, układam warzywa. Warzywa smaruję odrobiną oliwy, solę, pieprze. Do warzyw dołożyłam 3 ząbki czosnku (nieobrane). Warzywa piekę ok 20 min w 200 stopniach. W tym czasie w garnku na niewielkiej ilości oliwy przesmażam, cebulkę, pora i 1 ząbek czosnku. Gdy warzywa zrobią się miękkie, zalewam wodą (ok.1-1,5 l). Dokładam upierzone warzywa (upieczony czosnek obieram z łupiny). Chwilę gotuję, gdy warzywa są miękkie, miksuję blenderem zupę na krem. Doprawiam do smaku sosem sojowym, solą, pieprzem, papryką i przyprawą Res el Hanout.

Chipsy ziemniaczane:
3 ziemniaki obrać i pokroić na cienkie plasterki, Ułożyć na blaszkę wyłożoną papierem. Posmarować oliwą, posolić, popieprzyć. Ja jeszcze dodałam trochę majeranku i wędzonej papryki. Piekłam ok 15 min w 200 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz