29 września 2012

Owsiana tarta z jabłkami

Po przepysznej szarlotce, a mając jeszcze pół skrzyni kronselek, postanowiłam upiec tę oto tartę, na którą przepis znalazłam u Dream about muffins,..Tarta wyszła rewelacyjna !


Ciasto:

  • 100g mąki pszennej
  • 50g mąki owsianej ze zmiksowanych płatków owsianych
  • 50g cukru pudru
  • 100g masła
  • żółtko
  • szczypta soli


Masło pokrój na kawałki. Powinno być zimne. Rozetrzyj palcami z mąką, cukrem i żółtkami, a następnie zagnieć ciasto. Owiń folią i schowaj do lodówki na godzinę.
W międzyczasie przygotuj nadzienie.

Nadzienie:

  • 4 jabłka
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • szczypta soli
  • 3 łyżki cukru

Karmel:

  • obierki z jabłek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki wody
  • szczypta cynamonu
  • łyżeczka tahini, lub troszkę więcej (moja mała modyfikacja)


Nadzienie:
Jabłka obierz, zachowaj obierki, usuń gniazda nasienne i pokrój w plasterki. 
Nagrzej piekarnik do 190 stopni. Tortownicę wyłóż kółkiem z papieru do pieczenia a boki wysmaruj masłem. Wylep formę ciastem, podziurkuj widelcem i piecz 10 minut w tej temperaturze, a na kolejne 15 zmniejsz ją do 180 stopni. Ostudź.
Jabłka układaj gęsto. Posmaruj masłem, posyp solą i cukrem. Piecz 30-40 minut w 180 stopniach.

Karmel
Obierki, cukier, wodę, cynamon smaż przez 10 minut, następnie dodaj tahini i smaż jeszcze ok. 5 mieszając od czasu do czasu. Wyjmij obierki i zalej upieczoną tartę.

Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz