26 września 2012

Nieziemska szarlotka

W weekend mój brat przywiózł mi całą skrzynię kronselek. To zachęciło mnie do wypróbowania dawno już upatrzonego przepisu na szarlotkę, która jak się okazało było strzałem w dziesiątkę gdyż jest to jedno z lepszych ciast jakie jadłam.

Źródło przepisu: White Plate

Ciasto:

  • 200 g masła, pokrojonego w kostkę
  • 380 g mąki
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60 g cukru
  • cukier z prawdziwą wanilią
  • szczypta soli
1. Piekarnik nagrzej do 200 st C.

2. Masło posiekaj z mąką wymieszaną z proszkiem. Dodaj żółtka, cukier, cukier z prawdziwą wanilią i sól. Zagnieć ciasto, które podziel na 2 części - jedna powinna być o ok. 1/3 większa od drugiej.

3. Większą częścią wylep spód i boki tortownicy o średnicy 22-24 cm. Ponakłuwaj widelcem i wstaw do gorącego piekarnika na 10 minut. Mniejszą część ciasta zawiń w folię i wstaw do lodówki.

Nadzienie
  • 700 g jabłek, obranych i pokrojonych w cienkie plasterki (dałam kilogram jabłek)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki zmielonych goździków (dodałam troszkę więcej)
  • 80 g zmielonych ciasteczek amaretto (ja użyłam cantuccini plus dodałam do nadzienia 2 łyżki amaretto)
  • 150 g cukru 
  • 1 łyżka mleka do posmarowania wierzchu ciasta

1. Jabłka pokrój w plasterki i połącz z sokiem z cytryny, cynamonem, goździkami, cukrem i ciasteczkami.
2. Włóż do tortownicy z podpieczony ciastem.
3. Wygładź powierzchnię.
4. Pozostałą część ciasta rozwałkuj  na okrąg (ja wylepiałam to ręcznie), ułóż na wierzchu jabłek, delikatnie sklej ciasto na krawędziach. 
5. Ponakłuwaj wierzch widelcem, posmaruj łyżką mleka i wstawi do piekarnika na 50-60 minut.

Przed podaniem dokładnie ostudzić.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz