27 grudnia 2016

Pyszny piernik



Piernik:

  • 1 kg mąki pszennej lub krupczatki,
  • 0,5 kg miodu,
  • 0,25 g masła,
  • 4 jajka,
  • 2 szklanki miodu,
  • czubata łyżeczka sody,
  • 4 łyżeczki przyprawy korzennej lub piernikowej (użyłam swojej przyprawy gdzie wymieszałam cynamon, zmielone goździki, kardamon, pieprz czarny, gałkę muszkatołową, anyż),
  • garść orzechów włoskich.
Miód rozpuścić z masłem. Jajka utrzeć z cukrem. Do mąki dodać sodę i przyprawę piernikową. Dodać utarte jajka i miód. Wymieszać, dodać orzechy.

Piec w 170 stopniach ok 40 min - 1 godziny.

Piernik gdy ostygł, przekroiłam na 4 części i przełożyłam czarną porzeczką (można również powidłami). A na wierch polałam polewą czekoladową (tabliczkę gorzkiej czekolady rozpuściłam w śmietance 36%).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz