22 sierpnia 2016

Nadziewana Cukinia





Składniki
  • 1 duża cukinia,
  • 600 g mięsa wieprzowego (ja użyłam szynki zrazowej),
  • 2 garście ryżu,
  • 3 papryki,
  • 1 cebula
  • 3-4 ząbki czosnku,
  • 220 g koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz, 
  • cukier (do zrobienia karmelu)
  • przyprawy: garam masal, cumin, oregano, bazylia.
Składniki:

Mięso zmielić z czosnkiem. Ugotować ryż na pół miękko. Ryż połączyć z mięsem. Doprawić solą, pieprzem. Ja jeszcze dodałam cumin i garam masala.

Cukinię umyć, i przekroić na pół. Cukinię podzielić na 4 części i ją wydrążyć. Oprószyć ją solą.

Blaszkę posmarować oliwą (ja użyłam oleju kokosowego). Ułożyć cukinie nafaszerowane mięsem. Na nią wyłożyć cebulę zeszkloną na oliwie i pokrojoną w kostkę paprykę. 

Sos pomidorowy - koncentrat pomidorowy rozprowadzić w około 0,5 l gorącej wody. Dodać karmel (2 łyżki cukry na suchej patelni rozpuścić i zbrązowieć, dodać trochę wody by cały cukier się rozpuścił). Sos doprawić do smaku solą, dodać bazylię i oregano. 

Cukinię zalać sosem. Piec ok. 1 godziny w 180 stopniach, najpierw 30 minut bez przykrycia, a następne 30 min. przykryć folią aluminiową.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz