12 sierpnia 2016

Barszcz mojej mamy

Składniki:
  • 3 buraki
  • 1 większa pietruszka lub 2 mniejsze
  • 2 marchewki
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • może być kawałek kapusty włoskiej (ja pominęłam)
  • garść fasolki szparagowej bądź dwie garście ziaren fasoli
  • kilka różyczek kalafiora / brokułu
  • 4-5 większych ziemniaków
  • 200 g koncentrat pomidorowy
  • sól,pieprz
  • 2 l wody
Przygotowanie
Jeśli używamy ziaren fasoli, zaczynamy od gotowania jej do momentu aż fasola będzie pół-miękka. Ja dołożyłam fasolkę szparagową więc zupę zaczęłam od gotowania startych buraków. Wszystkie warzywa należy zetrzeć na tarce o grubych oczkach, (jeśli dokładamy kapustę należy ją poszatkować), pora pokroić w talarki. Warzywa po kolei dodawać do buraków i  gotować. Na koniec dodać ziemniaki pokrojone w kostkę i fasolkę. Gdy wszystkie warzywa już będą miękkie dodać koncentrat pomidorowy i doprawić do smaku. Zupę doprowadzić do wrzenia. Barszcz podawać ze świeżym koperkiem i natką pietruszki oraz śmietaną lub jogurtem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz