27 grudnia 2012

Pierogi babci z kapustą i grzybami



Ciasto (mi wyszło ok. 75 pierogów)

  • 1 kg mąki
  • 0,5 łyżeczki soli
  • jajko
  • letnia woda
  • 250 g margaryny
  • 2-4 łyżeczki oliwy
 Nadzienie
  • 2 kg kapusty kiszonej
  • 1kg pieczarek (użyłam świeżych grzybów, ponieważ tutaj w Gruzji nie ma możliwości dostania suszonych)
  • 2 cebule
  • sól i świeżo mielony pieprz do smaku
  • 4 łyżki oliwy /oleju
Przygotowanie farszu:
Pieczarki zesmażyć. Dodać kapustę i dusić pod przykryciem (z niewielką ilością oliwy) na małym ogniu przez 1h i po przyduszeniu zostawić na noc.  Rano odcedzić (sok zostawiłam i wlałam do barszczu).
2 cebule przesmażyć na oleju, po czym dodać pokrojoną kapustę i grzyby i przesmażyć. Doprawić solą i pieprzem. Odstawiać do ostygnięcia.

Przygotowanie ciasta:
Zagniatamy ciasto. Powinno być zwarte. W razie potrzeby należy dodać więcej mąki lub dolać wody aż do uzyskania sprężystej konsystencji. Podsypujemy blat mąką. Z ciast robiłam małe kulki i je rozwałkowywałam. 

Surowe pierogi wrzucamy na posoloną, gotującą się wodę. Woda z pierogami nie może gotować się zbyt gwałtownie, bo wtedy pierogi mogą ulec rozerwaniu. Po wypłynięciu na powierzchnię gotuję je jeszcze przez 1-2 minuty. Po ostygnięciu pierogi smażę na niewielkiej ilości oliwy. Najładniej wyglądają i smakują właśnie lekko ze złocone.

Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz