21 maja 2015

Sernik chałwowy




Przepis na ciasto pochodzi ze strony Moje wypieki

Na blaszkę prostokątną widoczną na zdjęciu powyżej podwoiłam składniki podane poniżej !

Składniki na spód
  • 100 g ciasteczek pełnoziarnistych typu digestive (ja dałam zwykłe herbatniki)
  • 40 g masła, roztopionego.
Ciasteczka pokruszyć na piasek. Dodać roztopione masło i wymieszać do otrzymania masy o konsystencji mokrego piasku. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Wysypać masę casteczkową, wcisnąć w dno, wyrównać. Odstawić.

Składniki na masę serową:
  • 800 g sera twarogu półtłustego/tłustego, zmielonego trzykrotnie
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 4 duże jajka
  • pół szklanki śmietany kremówki 36% (ja dałam 30%)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 300 g chałwy waniliowej pokruszonej na grubsze kawałki
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub nasiona z 1 laski wanilii.
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Ser utrzeć z cukrem, Dodawać jajka, jedno po drugim, krótko miksując po każdym dodaniu.Dodać pozostałe składniki i zmiksować, tylko do połączenia składników - nie dłużej. Na końcu przy pomocy szpatułki wmieszać pokruszoną chałwę. Masę serową przelać na ciasteczkowy spód, wyrównać.
Na najniższej półce w piekarniku postawić naczynie wypełnione wodą - sernik pieczemy z parą wodną. Na wyższej półce położyć formę z sernikiem. Piec w temperaturze 170 C przez ok. 1 godzinę. Wystudzić w lekk uchylonym piekarniku. Wyjąć, wystudzić do końca, polać polewą (przepis poniżej) schłodzić prze 12 godzin w lodówce.

Polewa chałwowa:

  • 150 g chałwy
  • pół szklanki śmietany kremówki 36% (ja dałam 30%)
Chałwę pokruszyć i wsypać do małego garnuszka. Dodać kremówkę. Gotować, aż chałwa się rozpuści i musi lekko zgęstnieć. Należy mieszać nieustannie by nie przypalić polewy. Zdjąć z palnika, lekko przestudzić. Polewę wylać na wystudzony sernik. W zimnej temperaturze zgęstnieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz