7 września 2013

Jajka z czerwoną soczewicą




przepis pochodzi z Kwestia smaku

Składniki:

  • 1/2 szklanki czerwonej soczewicy 
  • sól i pieprz, 1 łyżeczka cukru, 1/2 łyżeczki słodkiej papryki, po 1/3 łyżeczki mielonej kolendry, ostrej papryki, kminu rzymskiego ( ja dodałam jeszcze garam masala, curry) 
  • 2 łyżki oleju roślinnego 
  • 1 cebula szalotka (dałam zwykłą cebulkę) 
  • 1 czerwona papryczka chili 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 1 puszka pomidorów, obranych (ja dałam 4 duże świeże pomidory, obrane ze skórki) 
  • 4 łyżki ajwaru (pasty z papryki i bakłażana) (ja dodałam 1 łyżkę ajiki - jest to ostra pasta z papryki, bardzo słona) 
  • 3 jajka 
  • około 100 g sera feta lub serka koziego w roladce pleśniowej (ja dałam ser imeruli) 
  • natka pietruszki 
  •  makaron 


Soczewicę wsypać do małego garnka, opłukać kilkakrotnie zmieniając wodę. Odcedzić i zalać 1 szklanką świeżej wody, doprawić solą, pieprzem, papryką ostrą i słodką, kolendrą, kminem rzymskim, garam masala i curry. Przykryć i zagotować. Gotować przez około 13 - 15 minut do miękkości.


Na patelni rozgrzać olej, włożyć pokrojoną w kosteczkę cebulę, chili (bez pestek) i pokrojony na cienkie plasterki czosnek. Smażyć co chwilę mieszając przez około 5 minut. Dodać pomidory rozgniatając je widelcem na małe kawałki. Doprawić cukrem, solą, pieprzem i zagotować. Gotować pod uchyloną pokrywą przez około 10 minut, od czasu do czasu zamieszać. Dodać ajikę, ugotowaną soczewicę wraz z pozostałym płynem z garnka, wymieszać i zagotować.

W tym czasie ugotować makaron zgodnie z tym co jest napisane na etykiecie.

W gotującej się masie zrobić 3 dołki łyżką i wbić w nie jajka, obok wcisnąć kawałki sera. Przykryć pokrywą i gotować przez 5 minut. Masa ma bulgotać na średnim ogniu. Po 5 minutach poruszyć patelnią aby reszta białka spłynęła na boki i się ścięła. Posypać natką i podawać z  makaronem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz