25 października 2016

Boeuf Stroganow i słodkie buraczki


Składniki na Boeuf Stroganow:

  • 40 dag miękkiej wołowiny (bez kości),
  • 25 dag pieczarek,
  • 2 cebule,
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego,
  • 3/4 szklanki śmietany,
  • sól, papryka, pieprz,
  • dużo posiekanej naci pietruszki,
  • oliwa/olej kokosowy
Umyte mięso pokrajać w podłużne kawałki (większe jak na gulasz). Zbić je lekko, by nie straciło kształtu, i zrumienić silnie na tłuszczu. Przełożyć do rondla i dusić podlewając odrobiną wody lub - jeszcze lepiej - chudym rosołem. Dodać podsmażoną, posiekaną cebulę. Pieczarki umyć i małe przekrajać na połówki, a większe - na ćwiartki. Zrumienić je na tłuszczu i dodać do mięknącego mięsa. Włożyć koncentrat a tuż przed podaniem przyprawić na ostro i zalać śmietaną, raz zagotować i posypać natką. Podawać ze świeżą bułeczka lub kaszą gryczaną.

Buraki:
Buraki owinięte w foli piekłam ok 1 godziny w 200 stopniach. Do momentu aż były miękkie. Odstawiłam do ostygnięcia. Czasami zostawiam na noc w lodówce. Na następny dzień obrałam je i pokroiłam na kawałki. 
Dresing - wymieszany miód, sos z granatów (można kupić w tureckich sklepach, lub w internecie), ocet balsamiczny, tymianek.
Buraki posolić i popieprzyć a następnie zalać dresingiem i odstawić na ok godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz